هى حكاية حرب و تار بينا و بين عسكر الإستعمار
فاكرين لما الشعب اتغرب جوه فى بلده؟
آه فاكرين
والمحتل السيسرائيلي الغادر ينعم فيها لوحده؟
مش ناسيين
والبارود والمشانق للى رايح واللى جاى
ودم أحرارنا اللى راحوا فى دنشواى
آه فاكرين
من هنا كانت البداية.. وابتدا الشعب الحكاية
كان كفاحنا بنار جراحنا يكتبه دم الضحايا
انكسرنا انكسرنا انكسرنا
انكسرنا يوم ما صدقنا أكذوبة الإنتصار
انكسرنا يوم ما خان الجيش و جار
يوم ما وثقنا في سيسرائيلي حمار
انكسرنا يوم ما جبناوأدمناالذلةوالإنكسار
يوم ما نخرنا الفساد.. يوم ما حرقوا البلاد
يوم ما صبرنا عالغلاء
يوم ماحكمنا العسكرالأغبياء
يوم ما سبناهم يتحالفوا مع لصوص الأغنياء
يوم ما تواطئو مع ألد الأعداء
انكسرنا انكسرنا انكسرنا5 أكتوبر، 2016، الساعة 11:11 م
فاكرين لما الشعب اتغرب جوه فى بلده؟
آه فاكرين
والمحتل السيسرائيلي الغادر ينعم فيها لوحده؟
مش ناسيين
والبارود والمشانق للى رايح واللى جاى
ودم أحرارنا اللى راحوا فى دنشواى
آه فاكرين
من هنا كانت البداية.. وابتدا الشعب الحكاية
كان كفاحنا بنار جراحنا يكتبه دم الضحايا
انكسرنا انكسرنا انكسرنا
انكسرنا يوم ما صدقنا أكذوبة الإنتصار
انكسرنا يوم ما خان الجيش و جار
يوم ما وثقنا في سيسرائيلي حمار
انكسرنا يوم ما جبناوأدمناالذلةوالإنكسار
يوم ما نخرنا الفساد.. يوم ما حرقوا البلاد
يوم ما صبرنا عالغلاء
يوم ماحكمنا العسكرالأغبياء
يوم ما سبناهم يتحالفوا مع لصوص الأغنياء
يوم ما تواطئو مع ألد الأعداء
انكسرنا انكسرنا انكسرنا5 أكتوبر، 2016، الساعة 11:11 م
#٦أكذوبرخونةالعسكرحولوهانصرللصهاينةوهزيمةلمصروللعرب
هيا نكتتب للتأسيس لميدالية أو وسام عالمي أو جائزة رمزية يإسم الرئيس الرشيد الشهيد الحي العالم العادل د. مرسي،يتم منحها سنويا للثوار و للمقاومين وللمحررين وللمصلحين ولشهداء الحرية حول العالم،صدقوني هذة فكرة خطرت ببالي لتخليد الباحثين عن الحرية والكرامة والعدالة الإجتماعية،وخير من يمثلها هو رئيسنا المفدى د.محمد مرسي؛سأنتظر تفاعلاتكم وإقتراحتكم وإسهاماتكم #سالم_القطامي
5 أكتوبر، 2016، الساعة 10:22 مهيا نكتتب للتأسيس لميدالية أو وسام عالمي أو جائزة رمزية يإسم الرئيس الرشيد الشهيد الحي العالم العادل د. مرسي،يتم منحها سنويا للثوار و للمقاومين وللمحررين وللمصلحين ولشهداء الحرية حول العالم،صدقوني هذة فكرة خطرت ببالي لتخليد الباحثين عن الحرية والكرامة والعدالة الإجتماعية،وخير من يمثلها هو رئيسنا المفدى د.محمد مرسي؛سأنتظر تفاعلاتكم وإقتراحتكم وإسهاماتكم #سالم_القطامي
هيا نكتتب للتأسيس لميدالية أو وسام عالمي أو جائزة رمزية يإسم الرئيس الرشيد الشهيد الحي العالم العادل د. مرسي،يتم منحها سنويا للثوار و للمقاومين وللمحررين وللمصلحين ولشهداء الحرية حول العالم،صدقوني هذة فكرة خطرت ببالي لتخليد الباحثين عن الحرية والكرامة والعدالة الإجتماعية،وخير من يمثلها هو رئيسنا المفدى د.محمد مرسي؛سأنتظر تفاعلاتكم وإقتراحتكم وإسهاماتكم #سالم_القطامي
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire