هى حكاية حرب و تار بينا و بين عسكر الإستعمار
فاكرين لما الشعب اتغرب جوه فى بلده؟
آه فاكرين
والمحتل السيسرائيلي الغادر ينعم فيها لوحده؟
مش ناسيين
والبارود والمشانق للى رايح واللى جاى
ودم أحرارنا اللى راحوا فى دنشواى
آه فاكرين
من هنا كانت البداية.. وابتدا الشعب الحكاية
كان كفاحنا بنار جراحنا يكتبه دم الضحايا
انكسرنا انكسرنا انكسرنا
انكسرنا يوم ما صدقنا أكذوبة الإنتصار
انكسرنا يوم ما خان الجيش و جار
يوم ما وثقنا في سيسرائيلي حمار
انكسرنا يوم ما جبناوأدمناالذلةوالإنكسار
يوم ما نخرنا الفساد.. يوم ما حرقوا البلاد
يوم ما صبرنا عالغلاء
يوم ماحكمنا العسكرالأغبياء
يوم ما سبناهم يتحالفوا مع لصوص الأغنياء
يوم ما تواطئو مع ألد الأعداء
انكسرنا انكسرنا انكسرنا
فاكرين لما الشعب اتغرب جوه فى بلده؟
آه فاكرين
والمحتل السيسرائيلي الغادر ينعم فيها لوحده؟
مش ناسيين
والبارود والمشانق للى رايح واللى جاى
ودم أحرارنا اللى راحوا فى دنشواى
آه فاكرين
من هنا كانت البداية.. وابتدا الشعب الحكاية
كان كفاحنا بنار جراحنا يكتبه دم الضحايا
انكسرنا انكسرنا انكسرنا
انكسرنا يوم ما صدقنا أكذوبة الإنتصار
انكسرنا يوم ما خان الجيش و جار
يوم ما وثقنا في سيسرائيلي حمار
انكسرنا يوم ما جبناوأدمناالذلةوالإنكسار
يوم ما نخرنا الفساد.. يوم ما حرقوا البلاد
يوم ما صبرنا عالغلاء
يوم ماحكمنا العسكرالأغبياء
يوم ما سبناهم يتحالفوا مع لصوص الأغنياء
يوم ما تواطئو مع ألد الأعداء
انكسرنا انكسرنا انكسرنا
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire