samedi, octobre 20, 2012

جنايه التلاعب في البورصه وبيع شركات بالتلاعب مع شركه هيرمس القابضه


هلا وغلا
ahlan akhy
لالالالالالالالالالا
انت خالي
مش اخي
ههههههههههههههه
laa elmoamneeeeeeeeeen ekhwah
اكيد يا خال سالم
لكن المقامات محفوظه
wen kebr ibn okhtak khaweh
كيفك
hmd
akhbarkom eh
بخير
انا احمد ابن بنت خالتك بدر
ابويا محمود ابو سيد القطامي
ana aref
بتوع امبابه المفروض
اهلاً بيك
ana kont baklem ammar embareh
امممممممممممممم
محمد اخويا
اهاا
ah
انت ايه اخبارك والجميع
wsalto alaik
كل سنه وحضرتكم بخير
wentom balf kher
akhbar okhty elhaga eh
والله بشوف مشاركاتك من بعيد
بخير والحمد لله
دايما بتسأل عليكم والله
saalet anha elseha weafia
وجدتي ساميه بتطمن عليها وكل خالتها
ايوة
علشان خالي سيد
اله يرحمه
salemly alaiha kteer webous edehom
بس الحمد لله
احسن من الأول
الله يخليك يا خال
rahmat allah alaihom
تسلم وتعيش يا رب
معجب جداً بموقفك السياسي
khalak hamdi wahmad amlen eh
وبتابع مشاركاتك كتير
بخير الحمد لله
والله احنا من مده مش بننزل العرب
ahow enta shayef elshtaem weltahdedat
مشاغل والله
بس بنطمن علي بعض بالتليفون
lazem
شايف شايف
وبدخل كتير اسبخ لأبوهم
هههههههههههههههه
laken kolo fi sabel masr yehoun
طبعا مصر ليها رجاله يدافعوا عنها
مش يسيبوها كده للأخوان
ayezen yousketo raaes montakhab alashan islamy
يا خال هما بيضحكوا علي الشعب الجاهل باسم الشريعه
elekhwan ashraf men elyassar
ومش بيطبقوا اي شيئ من الشريعه
laa
طيب فهمني حضرتك
elshareaah lessa badry alaiha
اتفضل
بس هما بيضحكوا علي الناس باسم الشريعه
ومش بيطبقوها
3 شهور وزياده
ومش شوفنا شيئ من الشريعه
yaany elkafrah doul mosh hayerdo belshareah
كلها قوانين وضعيه
lesssa badry khales
elawal lazem eltamkeen
يرضوا طبعا
thoma eltatbeek
لن دي هاتكون القوانين اللي تمشي علي الجميع
اول شيئ الدستوب بينص علي ان مبادئ الشريعه الاسلاميه هي مصدر التشريع
ومكنش بيطبقوا شريعه
حاليا الدستور الجديد حذفوا كمله مبادي
elrasoul elakram lam yasdem kofar koresh belhedood fi awal elressalah
واصبح الشريعه الاسلاميه هي مصدر التشريع
انا فاهم قصدك
مش هايسكتوا الا لما يكون التطبيق صحيح وفي صالح الجميع
هايقبلوا بالوضع القائم
eldostour mosh haywafek alaih elflool welalmanyeen
laa
لكن بنطلب انهم يعملوا شيئ يحسسنا انهم فعلا ناس قلبها علي البلد
مش مجرد وصول للسلطه وخلاص
elakbat mothalfeen maa elmohden welmarkssyeen
alashan tams elhawia
تمام
انا بتابع الاخبار من مصادرها
لأني بشتغل في البورصه
وبعرف اللي بيدور في الكواليس
حاليا الاخوان سايبين الدنيا للاحزاب
يخبطوا في يعض
ويصفوا بعض
ومن ناحيه تانيه
بيخزنوا سلع استهلاكيه بكميات كبيره
والغاز كمان
da makr hameed
علشان قرب انتخابات مجلس الشعب
hahahaha
يكون فيه ازمات
mosh leldaraady
ينزلوا هما يوزعوا السلع دي للشعب العبيط
ويبقي اسمهم بيقفوا جنب الشعب
وخايفين عليه
la
laa
وبسهوله يحصدوا اغعلب الاصوات
ويبقوا هما اصحاب الكراسي الاكثر في مجلس الشعب
maadsh had yakol men elkalamda
دي من مصادر قريبه منهم
laa
طيب الايام هاتثبت صحه كلامي
لما تسمع عن وجود ازمات في بعض السلع
da elly beoulo ahl elyassar
والانبايب في مصر
افتكر كلام احمد القطامي
elazamat mawgouda
وده اللي بيتم فعلا
لالالالالالالالالالالالالالالا
lean elflool mawgodeen
السلع موجوده
بس بتتلم بخبس من السلفيين والاخوان
wekaman mafesh mawared
elkhzena khawia wkharbana
وفائص المصروفات في البنوك بيقل
لكن بعد اسبوع في منحه تركيا هاتوصل لمصر
هما عايشين علي الامل ده
هاتنبدا نتدين لكل العالم
ya akhy saweras yeadar yelem kol elselaa elly fi elsouk
لالالالالالالالالالالالالالالالالا
ayan kan mekdar elmenha
ساويرس حاليا خايف
hatemel eh90million
خصوصا موضوع تحقايقات في تهرب ضريبي في صفقه بيع شركه لافارج
ده احمد فاروق دلوقتي ليه شغل في الشركات اكبر من ساويرس
هههههههههههههههههه
mahdesh lessa arab meno
الله اكبر عليه
تمام
معاك حق
howa aref eno hayouhassab
بس برضوا دي بدايه مع عائله ساويرس
webyhawel tasseel estesmarato
alashan yehrab wakt elgad
اممممممممممممممم
هو فعلا كان باع موبنيل
بس عمل شركه تاني اسمها اوراسكوم اعلام
laken fi nafs elwakt behawel yedrab elekhwan fi maktal
ازاي
kol da leltamweh
بس شركه كبيره يا خال
an tareek tamweel kol eltayrat elislamophobia
دي بتحقق كل 3 شهور 4 مليار جنيه
men geeeb elnas elghalabah
معتقدش انه يضحي بيها
او يفكر في بيعها
لنها الوحيده اللي فيها كل استثماراته
هي وشركه اوراسكوم انشاء
omoman howa ando mashakel fassad kebera fi masr welgazaer
موضوع الجزاير تقريبا خلص
yam mashoftosh baa dejzi lesherka rousiah
لان شركه جيزي شغاله
ala eletlak
وهو اتراجع عن بيعها للشركه الروسيه
howa montazer tahkem
تمام
والحكم اللي صدر من 3 شهور ضد ممثل للشركه بالححبس
ده بفعل تهرب من سداد ضريبه
يعني هاتنتهي بالسداد
عموما الشركه الروسيه اللي كانت عايزة تشتري جيزي
وقفت الموضوع مؤقتاً
ومنتظره انهيار الشركه
alaih milliar wenos tahrob dareby
زي ما هو قال للحكومه
انا مش هابيعها بالسعر اللي عرضتوه عليا
انا هاسرح العماله
وافضل فاتح الشركه لأخر مده في التعاقد
مليار ونص دولار لمصر
ولا للجزائر
التحكيم الدولي لن يؤثر على صفقة تأميم «جازي»
lelgazaer
تمام
بس الجزائر مش هاتقدر تجبر الشركه علي البيع جبراً
"فيمبيلكوم" تمتلك 51،7% من "أوراسكوم تيليكوم" التي تمتلك بدورها 96،81% من أسهم شركة "جيزي
laa teadar
eltameeeeeeeeeeeeeeeeem
ما صفقه فيمبلكوم تمت في مصر
وانتهت
hak leay dawla
la
elmawdouaa moakad
elgazaer mosera ala taamem elsherka
leano kan benassar elgazayereen
طيب لو معايا اسهم في شركه تبع نجيب ساويرس
تنصحني بايه
؟؟
kolo hayetwaf ala tamrer eldostour
تمام
law tam elmwafkah alaih oul ala saweras elsalam
هو يوم الثلثاء في حكم في دعوي بطلان تشكيل التاسيسيه
تمام
lean elekhwan keda hayhakmoh
بس سواء عاجلاً ام أجلا الدستور هايصدر
enta shayef elkdaa monhaz lelfloooool
weshaklo hayhelha
بنسبه كبيره
هايصدر الحكم ببطلانها
لنه فعلا في خطا شكلي
elzend behareb elekhwan
اعضاء في مجلس الشعب كانوا في التاسيسيه
وده مخالف
بص يا خال
الزند
او عبد المجيد محمود
موقفهم من الاخوان ما هو الا دفاع عن القضاة فقط
yaamy elakhtaa elshaklia aw elegraaea fi kol elkawaneen weldasatyer
مش عايزين حد يتدخل في شغلهم
علي ادعاء انهم سلطه مستقله
يعملوا اللي هما عايزينه
elmoshkel kbr men keda bekter
رغم ان اللي فاهم قانون
عارف ان افسد مؤسسه حالياً هي مؤسسه القضاء
eletrad elassasy ala aslamet eldoustoor
القضاة عندنا بيتعينوا بالوساطه والفلوس
مش بالتقدير والخبره العلميه
elkodah mobarak aghdak alaihom elemtyzat
يعني كله بيدور علي مصلحته الشخصيه
ومش عاملين للشعب اي حساب
او مش بيشتغلوا لمصلحه البلد وشعبها
كان علشان يفسحوا لنفسهم المجال في حكم البلد
سيحكم قضاة الزند ونائب الفاتيكان بحل الجمعية التأسيسة الثانية ، لالعدم شرعيتها ولكن نكاية في الرئيس الإسلامي وثأرا من الثوار الحقيقيين ومعظمهم من ذوي التوجهات الإسلامية،وإستجابة للفلول لإعادة إنتاج النظام السابق الذي أغدق على القضاة الحصانات والإمتيازات وتوريث مناصبهم لذويهم،أوبيعها مقابل أعلى سعر لمن يملك المال ولايملك الجاه والنفوذ المستمد من المناصب الحساسة المحتكرة من أسروعائلات السادة المرتشين من القضاة على شاكلة الزند وشلش وتعازي ونائب الفاتيكان،والذين يجرجروا الشعب لحرب أهلية لامحالة،إذا إستمروا في عنادهم ومكائدهم!
كلأ يبكي علي ليلاه
alashan keda masr kherbet
هههههههههههههههههههه
حبيبي يا خالي
هههههههههههههههههههه
فاهم انت
كما توعدناالنائب الفاتيكاني وكلبه الزند وصبيانه من مرتشي القضاه وواريثيه عن أبائهم المرتشين..محكمة أول مدينة نصر، برئاسة المستشار وائل مهدى، قضت أمس ببراءة توفيق عكاشة، رئيس قناة الفراعين، من تهمة إهانة رئيس الجمهورية،وماالغرابة في حكم كهذا يبرىء مدان طالما فل كاره للعروبة والإسلام ويدين بريء طالما يغارعلى مكونات الهوية من العروبة والإسلام،إي إدانة قضائية ستكون من نصيب التيارالإسلامي،وأي براءة ستكون من قلاضيش الزند والفلول وأرامل المخلوع والماراكسة والعلمانجوية وعاهرات سوزان وجواريها،الأسوأ لم يأت بعد،لكنه قادم لامحالة
ن كُنتَ تَعلَمُ يا زندالكلب أَنَّ يَدالثوارقَصيرَةٌ عَنكَ فَالأَيّامُ تدورو تَنقَلِبُ.
اليَومَ تَعلَمُ يا زند أَيَّ فَتىً يَلقى أَخاكَ عبدالمجيد الَّذي قَد غَرَّهُ العُصَبُ.
إِنَّ أَفاعي الجبالي وَإِن لانَت مَلامِسُها عِندَ التَقَلُّبِ في أَنيابِها العَطَبُ.عنترة إبن القُطامي
بخصوص إفشال اللجنة الدستورية المتعمد على يد كلاب الفلول!!نصيحة للريس فضها سيرة بلادستور بلادياولو،خلي دستور ٧١المعدل زي ماهو وإستخدم سلطاتك كاملة وإضرب كلاب المعارضة في المليان وتحت وفوق الحزام،زي ماعمل عبدالناصر مع خصومه،فطبيعة شعب مصر محتاجة لديكتاتورعادل،لإنهم مش وش نعمة،والديموقراطية ترف ومفسدة للنماردة ،يؤسفني أن أقول هذا،ولكنه الحل الوحيد لأهل الغدر،لإن أخلاق المعارضين كأخلاق العبيد المناكيد
ده كلامك
صح
اسلوبك انا حافظه
ah
هههههههههههههههههه
يامعشرالثواروحدوا الصفوف فإن توحيد الصفوف من أسباب النجاح،الزند يتوعد هو وقضاته الإسلاميين والثوريين بأحكام قاسية لتجرأهم على أسيادهم القضاة أولاد الذوات وأكبرالعائلات،ويعايرمرسي بفقرعائلته،وأصل والده الفلاح الأجيرالبسيط،إذا ماقورن بالنائب العار،المستشار إبن المستشار أبوالمستشار،إن الزند وعبدالمجيد وتهاني وشفيق وحمضين والبرادعي وبدوي والسعيد وسيدهم وممولهم ساويرس والمكتوم والنهبان يحضرون لإنقلاب عسكروإعلاموفلولوقضائي،فإستعدوا لمرحلة دموية سيراق فيها كثيرمن الدماء لاأتمناها ولكن أتوقعها،فهل نبادرهم بإجراءات وقائية إستثنائية لإنقاذ مصرمن مكرهم الخبيث؟سالومي تكسب رأس يحيا؟اليوم.. أولى جلسات إدانة قضاء الفاتيكان الشاخخ في دعوى سب وقذف الشيخ عبدلله بدر للفلتانة "إلهام لكح شاهين"!أبشري يإلهام لكح أيتها المبدعة ولعلم مصرفي كل محافل الفسق رافعة ولشرفك المزعوم بائعة القضاء الزندي الشامخ سيدين الشيخ وأي شيخ يتقي الله في دينه ويغارعلى عقيدته
اقولك بقي اخر ما وصلني من سيناريو الفلول
حتي الان
لا يوزجد ثمه حكم ضد علاء او جمال مبارك
ah
ولم يتم ادانه سوزان مبارك
ah
في اي قضيه او تحقيقات
وكل القضيايا بيحاولوا يطبخوها للنهايه الي البراءه
واخرهم
جنايه التلاعب في البورصه
وبيع شركات بالتلاعب مع شركه هيرمس القابضه
elnaeb elam kabl tanzlhom elsoury an ard elbohyrat elmora alashan elbaraah
وبيعها باقل من سعرها
وعلشان يخبوا المعلومات دي
ماشين حالا في صفقه بيع شركه هيرمس نفسها
moubarak kaman baraah fi elnakd
لصندوق قطري
وهايخد 60% من اسهم الشركه
shoft
علشان لو اي جهه تحقيق طلبت هيرمس تقدم اي معلومات
او مستندات
هيرمس تطلع لسانها وتقولهم
انا شركه اجنبيه قطريه
ومش من حقكم تحصلوا علي اي مستندات
وكمان مبارك عنده جلسه في طلب الافراج الصحي الشهر اللي جي
وغالبا هايوصوا بخروجه للعلاج خارج البلاد علي نفقته الخاصه
يعني كده
حسني
واولاده
lelassaf kanoun elestesmar elagnby mmetfsal tafsel al makas elfassadah
طلعوا منها زي الفل
وكمان ايه
هايعيدوا ترتيب الاوراق
ويحاولوا يدخلوا بقوه في مجلس الشعب
علشان كل ما حد يحاول يقرب منهم
يكون فيه معارضه
للاخوان طبعا
ومن ناحيه تانيه
alashan homa khayfen men morssy yeoed mohakmethom ayezen yesktoh
الاخوان بتحاول تهدم كل سبيل لأعوان مبارك من فولو
وبتطيرهم
ومنهم القضاء
akkkkkkkkked
eltawateaa mawgoud mabeen elkodah welflool
ouly aked ahmad frouk bekrah elekhwan moot
هههههههههههههههههه
مش عارف
هو مش ليه صفحه علي النت
laaaaaaaaaaa
بس اللي بينزل من اخبار في البورصه
انه بيستحوز علي صفقات في شركات محترمه
شركات مقاولات
وشركات اتصالات
da howa wekhwato ayedo shafek
ومش عارف اوصل له علي النت
هههههههههههههههههههههه
ايوة فلول
malosh haga ala elnet
ههههههههههههههه
الحاج ايمن اللي ليه اكونت
flooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool ala toul
ayman ah
laken ana shatabto men asdekaay
ومحمد ابن خالي احمد
وسيد طلال اخويا
موجود اغلب افراد العائله
ah
ليه بس
عايزين نتجمع يا خال مش نتفرق
elailah kebret weshababha allh alaihom
ربنا يجمعنا علي الخير
yarabbbbbbbbbbbbbb
wala ana bahawel alem shaml elkol
انا معاك يا خال
تكبر زي ما تكبر
اذا كانوا خايفين من كلامنا يمشوا صح واحنا نسكت
laken feh lelassaf nas nefousha wehsha
يا ريت يا خال
ربنا يمسيه بالخير عبد الحليم حسن بتاع شبرا
كان عامل شجره للعائله
ونفسي انزلها علي النت
shouf elkotamy leha frouaa fi kol makan
kol elwatan elaraby
enta tedar tegeb elshagra kamlah men dar elwthaaek
belabassiah
wekaman men nekabet elashraf
اممممممممممممم
تمام
wmen mawkeaa elnassaboun elarab
بس مش موجود فيها اخر الفروع يا خال
دي كانت فيها كل الفروع لحد اعمامي
لو تقدر تعملها يا خال وتوصل لها
مش تحرمنا منها
leh kol wahed mosgal fi rakam kawmy dakhal
اهاا
ربنا يسهل واقدر اوصلها
سلامي للحاج محمد
تمام
مجلس القبائل العربية:
http://www.alnssabon.com/vb/forumdisplay.php?f=91
wenta salem ala okhty wawlad ammamak
الله يسلمك
weid adha saaed wmabrouk alaikom
تسلم وتعيش يا خال
1:55am
fi aman allah
عيد سعيد عليك ان شاء الله
مع السلامه

Aucun commentaire:

اسم فيلادلفيا (Philadelphia) يعود إلى أصول يونانية قديمة، وهو اسم مركب يتكون من جزأين: فيلو (Philo): تعني "الحب" أو "المحبة". أديلفوس (Adelphos): تعني "الأخ". بدمج الكلمتين معاً، يصبح المعنى الحرفي للاسم هو "الحب الأخوي" أو "مدينة الحب الأخوي" (City of Brotherly Love). لمحة تاريخية عن الاسم: عمان قديماً: في العصر الهيلينستي، أطلق الملك البطلمي بطليموس الثاني (الذي كان يلقب بـ "فيلادلفوس") هذا الاسم على مدينة عمان (عاصمة الأردن الحالية)، وظلت تُعرف باسم "فيلادلفيا" لقرون طويلة خلال العهدين الروماني والبيزنطي. الولايات المتحدة: اختار المستوطن الإنجليزي ويليام بن هذا الاسم لتأسيس مدينة فيلادلفيا الشهيرة في ولاية بنسيلفانيا الأمريكية عام 1682، ليعبر عن رغبته في أن تكون المدينة مكاناً يسوده التسامح والتعايش والمحبة الأخوية بين جميع سكانها.

 اسم فيلادلفيا (Philadelphia) يعود إلى أصول يونانية قديمة، وهو اسم مركب يتكون من جزأين: فيلو (Philo): تعني "الحب" أو "المحب...