الأربعاء، مايو 03، 2017

إحذروا إبن الزانية النصاب الكذاب السايكوباتي Motaasem Soliman

Mohamed

Zahret
ثوار احرار هنكمل المشوار و الجدع جدع و الجبان جبان و احنا يا جدع نازلين في الميدان اللهم احفظ بلاد الاسلام والمسلمين من الكفرة الغاصبين و انتقم من كل حاكم مسلم يعاون الكفرة على ما يحدث في امة الاسلام والمسلمين

Salem
إحذروا إبن الزانية النصاب الكذاب السايكوباتي Motaasem Soliman
لقد غادر ‏معتز محجوب‏ المجموعة.
Mohamed
امين يارب العالمين
تمت المشاهدة بواسطة Mohamed Mostafa في 9 أكتوبر، 2015 06:29 م

عصام الدين
الاخ الفاضل/ما هو دليلك على أن هذه هى الطريقة الصحيحة لتحصين الأطفال!! هل وجدت ذلك فى كتاب الله تعالى؟ أم وجدته فى حديث رسول الله صلى الله عليه وسلم ، وإلا فإن كلامك يكون عاريا من الدليل، وإنى أشكر لك حرصك على سلامة أبناء المسلمين،ولكن ينبغى أن يقوم ذلك على علم ، ولا علم إلا بدليل ،يسر الله لى ولك الخير .

Zahret
كان سيدنا إبراهيم عليه السلام يحصن سيدنا اسماعيل.. فيقول له اعوذ بكلمات الله التامة من كل شيطان و هامة و من كل عين لامة و كان سيدنا جبريل عليه السلام يحصن بها سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم و بالتالي سيد الخلق اجمعين كان يرقي بهذه الكلمات الحسن والحسين رضي الله عنهما وزاد علي هذه الكلمات ما ذكره الاخ من ايات التحصين و اوصانا بها سيد الخلق أجمعين و انا و اعوذ بالله من كلمة انا احصن بها اولادي و كل من احس به ان يكون به حسد و قال ربنا سبحانه وتعالى الا بذكر الله تطمئن القلوب

عصام الدين
هل كان ابراهيم وجبرىل ومحمد عليهم صلوات الله وسلامه يفعلون ذلك بهذا الترتيب والعدد الذى قلت إنه الصحيح؟
Zahret
عندك النت و اسأل تاتي لك الاجابة
عصام الدين
جزاك الله خيرا .
Zahret
جزانا و اياكم

لقد غادر ‏‎Azmy Sallam‎‏ المجموعة.

Zahret

Zahret
هذا الرابط بالذات
لازم توليه عناية فائقة ..
ولا تجعله يمر عليك مرور الكرام .... تكفى افتحه..
اسمه / [جامعة الواتساب]
كل ما تحتاجه تحت يدك فلاتحرم أحدًا منه : -☑ !
http://sa222110.blogspot.com/2013/04/blog-post_4616.html?m=1
اللهم اجعل هذا الرابط صدقة جارية لوالدي ووالديهم
ولمن نشره من بعدي ،، اللهم آمين

Zahret
ثوار احرار هنكمل المشوار و الجدع جدع و الجبان جبان و احنا يا جدع نازلين في الميدان
Zahret
إحذروا إبن الزانية النصاب الكذاب السايكوباتي Motaasem Solimanتمت المشاهدة بواسطة Zahret Albwady في 15 أكتوبر، 2015 06:09 م

Haitham
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ارجو منكم قراءة قصتي بتركيز رغم الإطالة وذلك لمصلحتكم والله
Haitham
أنا معرفش أنا دخلت الجروب ده إزاي.. بس عالعموم الحمدلله إني بقيت هنا عشان أنبهكم وأحذركم لوجه الله إحذروا من معتصم سليمان أو المعتصم بالله سليمان أو Motaasem Soliman لأنه نصاب كبير حقير وبينصب بإسم الدين وواخد الدين والنضال والجهاد قناع بيلبسه عشان يعرف يدخل لأي حد بسهولة ويصدقه ويثق فيه لحد ماينصب عليه ومبيكتيفيش بكدة بس لأ ده كمان بيتشفى في ضحيته ويستهزأ بيها... ولكم قصتي مدعومة بالدلائل: معتصم كان زميلي زمالة عادية وعرفته من المسجد من أيام إعدادي وثانوي وكانت علاقتنا حلوة لأنه كان شيخ وتقي وبيصلي بالناس في الجامع من أيام ماكان في سنة 3 إعدادي ،ووالده شيخ وإمام مسجد كمان وأخوه الكبير كمان كان بيدينا دروس في الدين والحياة(حاجة كدة نفس استايل عمرو خالد) وبعد مادخلنا الجامعة إفترقنا بحكم إختلاف الكليات أنا دخلت هندسة وهو دخل دار علوم، ومن ساعتها متقبلناش كتير وبالذات كمان إني إتخرجت وإتجوزت وسافرت السعودية على طول، يعني قعدت تقريبا 10 سنين مبشفوش ومعرفش عنه حاجة خالص،وفجأة ظهرلي عالفيس وقعد يكلمني ويقولي إنه سافر أمريكاوإتجوزوإشتغل في الإيميجريشن،أناساعتهامكنتش بدخل فيس فزعل مني وإفتكرني بنفضله فبعدهابفترة
Haitham
دخلت فيس وكلمته وقالي إنه خد الجنسية وبيشتغل في الأمم المتحدةحاليا ومقر عمله في باريس وإدارته في كاليفورنيا فهو على طول في سفر بين فرنسا وأمريكا وأموره كلها تمام،وأنا بصراحة فرحتله لان اللي أعرفه عن معتصم إنه كان إنسان كويس وتقي ويستاهل كل خير، وبدأ بعد كدة يسألني عن نفسي وعن اسرتي وعن شغلي وعن ادق التفاصيل في حياتي وأنا بسلامة نية وبحكم الزمالة اللي مابيننا كنت بحكيله علي كل حاجة دخلي بقى بعدها بحكاية إنه اكتشف فجأة إن عنده مرض سرطان الدم ولازم أبعتله حاجات معينة بتتباع هنا في السعودية في عبدالصمدالقرشي فقط وكمان ماء زمزم وتمر المدينة بأسرع وقت عشان الدكاترة في فرنسا قالوله لازم نقتل المرض بدري قبل مايتمكن منه وأنابرده بسلامة نية وبهبلي وعبطي جريت جيبتله كل الحاجات اللي طلبها مني (وقيمتها 1500 دولار) وبعتهاله على باريس على طول برغم إن ساعتها ربنا عالم إن مكنش معايا فلوس لكني إتصرفت من حبايبي عشان "قال إيه"( أنقذ حياته...!) طبعا هوكدة سعتها إتأكد إن أنا زبون سؤع ويقدر ينصب عليا زي الحلاوة فدخلي بقى من باب إن أنا أنقذت حياته ومرضه إتحجم وتم السيطرة عليه وهيخف قريب بإذن الله وإنه بقى عايز يردلي الجميل بتاعي فقلي إنه هيخش معايا في بيزنس في أمريكا
Haitham
وإنه بعلاقاته هناك هيعرف يطلعلي الجرين كارد ثم الجنسيةفي أقل من سنةبس خلاني أعاهده وأحلفله إني مقولش لحدخالص،وطلب ابعتله 10000 دولارتكاليف إنةيبعتلي دعوة لزيارة امريكا وبناءا عليه اطلع الفيزا واسافرأمريكا ولمااوصل هوهيرجعلى الفلوس دي تاني، انا رفضت طبعا لان أولا مش معايا الفلوس دي وثانيا منا ممكن اطلع فيزا امريكا اصلا من غير invitation المهم انا إعتذرتله وهو زعل مني وحسسني اني بضيع فرصة عمري ومستقبل ولادي فقلت اقدم بقى انا عالفيزا كدة مع نفسي من غير معرفه وبعد ماتطلعلي اعرفه واعملهاله مفاجأة،وفعلا حصل،فبعد ماعرفته فرحلي جدا وقالي إننا بقى لازم منضيعش وقت ونبتدي في البحث عن أي بيزنس يدخلني شريك فيه عشان لما اسافرله امريكا اغير وضعي من سائح لمقيم لاني عندي بيزنس بإسمي هناك، وركزوا بقى في قمة هبلي وعبطي اللي جايين دول: أولا:قالي إنه لقى مطعم عايز يتباع ومحتاج مني 6000 دولار عشان هيدخلني مع 3 شركاء فاتصرفت فيهم وبعتهاله على طول ثانيا:بعدها بمدة قليلة جدا قالي إن حوار المطعم فكس لكن لقى حوار مطعم تاني احسن وهبقى فيه مع 2 شركاء بس مش 3 بس محتاج مني 6000 دولار تانيين
Haitham
قولتله إني مش معايا الفلوس دي لكن هحاول اخد سلفة من شركتي بس لازم يرجعلي الفلوس دي بسرعة فوعدني إنه هيبعتهالي في خلال شهر بالكتير لأنهم هيكون أجرو المطعم وخدوا 6 شهور مقدم مع قيمة التأمين كمان فهيقدر يبعتلي الفلوس بسهولة وزي منتو عارفين إن بعبطي وهبلي بعتهومله برده ثالثا:بعدمدة قريبة برده طلعلي بخاذوق جديد ألا وهو إن شركائي دول مش كويسين وبيدلعو فهو"قال إيه"قرر إنه هيخلصني منهم ويضحي هو بفلوسه ويدخل معايا أنا في مشروع جديد بدل المطعم هيبقى مكتبة فكدة هبقى أنا وهو بس اللي شركاء بس هيحتاج مني 8000 دولار وضروري وبسرعة جدا وأقسم إنه هيرجعهالي في خلال شهر بالكتير،فأنا رفضت وقولتله شكرا انا من الاول مش في دماغي كل الحوارات دي وإني آجي امريكا اصلا واعيش هناك وإنك إنت يامعتصم اللي جريتني للحوار ده وأديك سببتلي مشكلة مالية كبيرة،وطلبت منه يرجعلي فلوسي وبسرعة،فرفض طبعا وقالي إنه قدامي حل من إتنين يا إما ابعتله الفلوس ويخلص حوارالمكتبة ويرجعلى الفلوس بعد كدة من الإيجار يا إما أستنى بقى6 شهور على الأقل لحد مالحكومة الامريكية" هيئة الإستثمار" هناك ترجعلي الفلوس (طبعا ده على اساس إني بقى اصبحت مستثمر في امريكا بس كدة مستثمر متقاعس فبالتالي عقابا ليا فلوسي هترجعلي بس بعد 6 شهور)
Haitham
فطبعا زي مانتو عارفين ومش محتاج أقولكم اصلا صدقته للأسف بعبطي وهبلي لأني كمان مكنش ينفع أستنى6شهورعلياالسلفةالكبيرةدي فقدمت على سلفة ووافقولي عليها للأسف الشديد وبعتله الفلوس. ومن ساعتها إختفى بقى وبطل يرد عليا واناإبتديت ساعتها"قال إيه"أشك فيه،ورد عليا في مرة وعمل نفسه مريض وبيقولي إن الفلوس مش هيقدر يبعتهالي ولازم أستنى شوية،فطبعا انا بقى ساعتها إنفجرت فيه وقولتله إنه ضيع فلوسي ونصب عليا فلقيته بكل برود وقلة أدب ووقاحة وقذارة بيقولي أعلى مافي خيلك اركبه ووريني هتعمل إيه معايا وشتمني بأقذر الألفاظ عالواتس وإستهزا بيا ومسمي نفسه (معتصم سليمان صائد الخرفان)"وقال إيه"بيقولي إني طماع وجشع واستاهل اللي جرالي،فكلمت والده(إمام المسجد)فقال بكل برودأنامعرفش حاجة عن إبني ولوكان نصاب يبقى هياخد جزاؤه،وكلمت أخوه الكبير قالي نفس الكلام. الكلام ده كان السنة اللي فاتت واللي مش مصدقني يقدر يكلمني عالخاص وانا هبعتلكم صور الحوالات وصور الحديث اللي دار مابينا عالواتس اللي ملئ بقذارته. أنا حذرتكم حتى لايصيبكم ما أصابني. اللهم بلغت اللهم فاشهد أرجوكم لا تثقوا إلا في والديكم وإخوانكم فقط هذه نصيحتي لكم وربنا يكفيكم شر النصابين اللصوص الكلاب وربنا يطهر أمتنا منهم
Haitham
وانا بوجهله رسالة من خلالكم لانه الجبان طبعا عملي بلوك وهربان مني وسافرت باريس وحاولت اوصله بس للاسف معرفتش فالرسالة دي هي "لو كنت راجل إنزلي مصر أو السعودية وشوف أنا هعمل فيك إيه ولا اقولك إنت اصلا مش هتلحق تشوف". ودي بقى بعض صور سكرين شوتس من موبايلي بتوضح اول مرة كلمني فيها عالفيس وكمان كل سفالته وقلة ادبه وشماتته الوقحة فيا في اخر محادثة دارت بيننا عالواتس لما انا اكتشفت نصبه عليا وواجهته بيه... شوفو بقى قمة قلة الادب ولو فيه حد منكم مش مصدقني ياريت يكلمني عالخاص وانا ممكن ابعتله صور الحوالات البنكية اللي حولتهاله.... اسف جدا على الإطالة بس والله نيتي إني احذركم منه وممن على شاكلتهإحذروا إبن الزانية النصاب الكذاب السايكوباتي Motaasem Soliman
Haitham
واتمنى مايكونش النصاب ده هو ادمن الجروب فيقوم يلغي كل كلامي ده قبل إنتوا ماتقروه أصلا
يارب كلكم تقروا كلامي كله ده وتاخده حذركم منه
تمت المشاهدة بواسطة Haitham Bedawy في 12 نوفمبر، 2015 06:13 م
Iben Eldjabel

ليست هناك تعليقات: